annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alpha 57 gezichtsregistratie instellen

profile.country.nl_NL.title
078Marcel
Ontdekker

Alpha 57 gezichtsregistratie instellen

Ik heb net in het bezit van een nieuwe Alpha 57

Omdat ik alles een beetje uit probeer ben ik nu bezit met gezichtsherkenning (pag.118 en 119) van de handleiding. Jammer genoeg krijg ik steeds de melding: "kan niet registreren maak nieuwe opname".

Welke handeling doe ik fout?

Alst ik start geeft de display (4) een liggend streepje bij Gezichtregistratie.Moet ik soms eerst iets anders doen?

stap 3 ENTER bereik ik niet omdat er niets geregistreerd wordt.

dank voor jullie hulp

Message was edited by: 078Marcel

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je mikt toch op een gezicht dat geregistreerd moet worden hé? :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
078Marcel
Ontdekker

blijkbaar weet jij de oplossing?

Ik mik op het gezicht. Full close-up (in het kader) of moet het op grotere afstand?:smileyconfused:

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je neemt best een goed belicht, naar de camera kijkend gezicht (bv van een foto gaat ook), je krijgt een kadertje als je een nieuw gezicht wil registreren, je maakt het hoofd bijna volledig beeldvullend (dus IN het kadertje, niet op de hele foto) en je neemt de foto...(dus je drukt op de sluiter, en dus niet eerst op ok)...Na het drukken op de ontspanknop druk je ok als hij vraagt om de bevestiging.

Als je dat allemaal doet, zou het normaal gemakkelijk gelukt moeten zijn...! Heel simpel dus :wink:

Dus samengevat:

1. in het menu nieuwe registratie selecteren

2. er verschijnt een kadertje zoals hier: http://assets.hardwarezone.com/images/Sony_A77_face_registration.jpg

3. je neemt de foto van een goed belicht gezicht naar jou toe kijkend door op de ontspanknop te drukken

4. je bevestigt met ok

Message was edited by: Portmixus

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
078Marcel
Ontdekker

Dank je wel voor je hulp. Het luister wel heel nauw maar het is gelukt!

Mijn vrouw draagt een bril. Het lukt mij wel zonder haar bril maar niet met bril (en bij mij idem).

Fijn te merken dat mensen ook reageren zonder eigen belang.

Ik wil een andere lens aanschaffen en pluis weer alles door. Heb je nog een tip?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Waarvoor moet de lens dienen? Wat wil je eraan geven? Blijf je liever merk-eigen? Welke lenzen heb je al?

En welke camera heb je?

Met een antwoord op deze vragen kan ik je wat goede lenzen aanraden :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training