annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat is de maximale grootte voor een geheugenkaart in de Alpha 850 ?

profile.country.nl_NL.title
tubamaniak
Bezoeker

Wat is de maximale grootte voor een geheugenkaart in de Alpha 850 ?

In de handleiding van de Sony Alpha 850 wordt aangegeven dat er modules van 16 GB in de camera passen.

Ze zijn er echter ook van 32 GB. Mijn vraag is of die ook werken in de camera, of dat de camera deze wellicht niet wil herkennen.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

tubamaniak wrote:

In de handleiding van de Sony Alpha 850 wordt aangegeven dat er modules van 16 GB in de camera passen.

Ze zijn er echter ook van 32 GB. Mijn vraag is of die ook werken in de camera, of dat de camera deze wellicht niet wil herkennen.

Klik eens op volgende link en je zal wijzer worden.

http://support.sony-europe.com/rme/compatibility/index.aspx?site=odw_nl_NL&brand=dslr&m=DSLR-A850&ac...

Maar je kan natuurlijk ook naar de winkel gaan en vragen of je er eentje mag testen (wel camera meenemen naar de winkel he). Als je een goede verkoper hebt zal dait wel geen bezwaar opleveren. Of vragen aan een kennis die er eentje heeft of je het eens mag testen.

Maar de ervaring leert me dat je beter meerdere kleinere kaartjes meenemt dan 1 grote. Als er een klein kaartje stuk gaat onderweg kan je de fotos van de andere kaartjes nog recupereren en ban je niet gelijk alles kwijt Je kan dan nog steeds fotograferen met de andere kaartjes. Als je ene grote kaart stuk gaat onderweg ben je alles kwijt en kan je niets meer.

Greetz, Peter

profile.country.nl_NL.title
tubamaniak
Bezoeker

Ondertussen een 32 GB memory stick pro duo HX gekocht. Werkt als een speer.

Ben benieuwd of dat ook voor 64 GB geldt.

Winkels laten je dit niet proberen als je niet vooraf aangeeft de kaart te willen kopen.

Dat schiet dus geen moer op........

profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

ik zou zeggen een andere zaak proberen, en eventueel zeggen dat je van plan bent om zo een kaart te kopen.

Maar ik blijf erbij, beter meerdere kleiner kaarten dan 1 grote. Als er een kaart stuk gaat ben je niet gelijk alles kwijt. Geloof me, ik spreek uit ervaring. Vorig jaar tijdens mijn reis een kaart (SD 8 Gb) in mijn A550 stuk gehad, en alle foto's die erop stonden kwijt. Gelukkig heeft mijn A550 een dubbel kaartslot en zat er nog een MS Pro DUO van 8 Gb in en had ik nog een SD van 4 Gb in reserve. Dit gebeurde de eerste dag en ik had nog niet zoveel foto's gemaakt, maar rot is het wel want alles wat op de kaart stond was ik wel lekker kwijt.

Greetz, Peter