Deel jouw ervaring!
Hi, heb een Sony Bravia Android TV (55W800 serie) en een STR-DN 1080 AV receiver.
Toen ik alles voor de eerste keer aansloot werkte de BraviaSync/ARC prima en kon ik met TV afstandsbediening ook de AV recever bedienen. Na een paar keer van input switchen was ineens de link weg, en krijg hem niet meer aan de praat.
TV:
al hard reset gedaan en clean install, er hangen geen andere HDMI apparaten aan, heb meerdere kabels getest. HDMI zit aan HDMI4/ARC. Aantal keren power off shutdown en gerestart. Bravia Sync control meerdere keren aan/uit gezet om oude devices - die ik niet zie - uit de lijst te verwijderen.
AV:
ook geen andere HDMI apparaten, ook hier zit HDMI aan de HDMI ARC (rechts). Ook al hard reset, dus clean install gedaan.
Krijg ook wel beeld van de AV op de TV alleen ARC/SYNC gaat niet meer aan.
Iemand tips?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb dus een sony tv KD-55XF8505 en gisteren de sony receiver STR DN1080 aangesloten via een goede HDMI ARC kabel.
geen geluid via de versterker, geen bediening van mijn receiver met mijn tv afstandbediening.
uiteindelijk kwam ik er door dit topic achter dat het mijn eminent mediaspeler is die roet in het eten gooit.
Met deze losgekoppeld, en wel de PS4 aangesloten wordt mijn receiver herkend door mijn tv en kan ik het geluid bedienen met mijn TV remote.
Allen dat geluid krijg ik niet hoorbaat via ARC.
Alle mogelijke instellingen geprobeert, ook in de TV bij geluid gekozen voor Digital audio auto 1, auto 2 , pcm. Als ik de help functie gebruik van de tv dan geeft ie aan dat ik PCM moet gebruiken.
nu het houd nu even op voor mij, ik geef het op even. Nu voor nood maar een optische kabel aangesloten, in ieder geval werkt de bediening nu wel met 1 afstandsbediening.
Hi,
waardoor het bij mij ging werken is een CEC killer kopen die pin 13 blokkeert waarfoor geen conflicterende signalen meer worden verstuurd (uit mediaspelers, ziggoboxen, playstations etc)
Lees evt meer daarover hier: