annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de winnaar van onze fotowedstrijd

profile.country.DE.title
Peter_S.
Genius
430  Weergaven

1st.jpgLees ons interview met onze winnaar en ontdek het verhaal achter haar winnende foto:

Vertel ons wat meer over jezelf. Waar woon je en wat doe je?
Ik woon met mijn vrouw in Ormalingen, Zwitserland, zo'n 30 km van Basel. Ik heb het geluk dat mijn vrouw ook fotograaf is en het begrijpt dat ik soms moet wachten op het 'juiste' licht. We zijn beiden lid van het fotografieteam van Novartis, wat zijn hoofdkwartier heeft in Basel. Nu geniet ik van mijn pensioen, maar daarvoor werkte ik in Basel als werktuigbouwkundig ingenieur in de chemische industrie.

Wanneer ben je begonnen met fotograferen en welke camera gebruikte je toen?
Ik nam in 1975 deel aan mijn eerste internationale fotografiewedstrijd, toentertijd met een Minolta SR-T 101-camera.

Hoe voelde het, toen je hoorde dat je de wedstrijd had gewonnen? 
Een wedstrijd winnen is altijd bijzonder. Ik ben meerdere keren gevraagd om fotografiewedstrijden in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland te jureren en weet dat je altijd wat geluk nodig hebt om de eerste prijs te winnen.

Kun je iets vertellen over de inspiratie achter het shot?
In de herfst van 1981 reisde ik met een kleine groep door Xinjiang, China, op een hoogte van ongeveer 3900 m. We kampeerden onderweg. De oorspronkelijke bewoners waren hun joerten aan het afbreken om vóór het begin van de winter naar de vallei te verhuizen. Terwijl ze hun jaks beladen, moest ik gewoon een foto maken met mijn Minolta 9000 en 35–70mm-zoom. Het beeld werd afgedrukt op een SW-Ilford-film die ik heb gescand en gespot, zonder verdere nabewerking.

Heb je nog tips voor andere fotografen om winnende foto's te maken?
Wil je mooie foto's maken, moet je op het juiste moment op de juiste plaats zijn en oog hebben voor compositie.