annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

update

profile.country.BE.title
Kermit37
Ontdekker

update

Er is een nieuwe update voor de a7 iv . Ik wil deze op mijn sd kaart zetten. Als ik deze in mijn camera steek krijg ik steeds de melding dat er geen kaart in slot 1 zit of dat het bestand is beschadigd. Iemand een idee om deze nieuwe firmware op een andere manier op de camera te zetten?

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @Kermit37 en welkom bij de community!

 

Op welke versie zit je nu en naar welke versie wil je updaten?

Heb je de software in de root van het kaartje staan?

 

Bij een aantal camera's gaan de updates nu ook via de creators cloud app maar die doet eigenlijk niets anders dan de software voor je downloaden en op je kaart zetten. 

Misschien heb je nog iets aan dit filmpje:

profile.country.BE.title
Kermit37
Ontdekker

hey Amfion,

ik zat op versie 3.01 en heb mijn camera kunnen zetten op versie 3.02 dus daar ben ik in geslaagd via de creators cloud.

Dat filmpje had ik ook reeds gezien ( waarvoor dank ). Ik probeer nu mijn sony 200-600mm te updaten naar een nieuwere versie maar daar loopt mijn mac altijd op vast. De huidige versie is 01 en ik geloof dat ze nu een versie 03 hebben. Of komt dat omdat ik deze niet nieuw heb aangekocht?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Kermit37 

 

Fijn dat het gelukt is! 

Maakt de computer wel verbinding met de camera? Is het eerder gelukt om via de Mac te updaten (camera of lens)?

De huidige versie is idd .03. Soms wordt aangegeven dat je geen versies kan overslaan en dus eerst naar de tussenliggende versie zou moeten updaten maar dat zie ik op de update pagina niet staan. 

Of de lens nieuw of tweedehands gekocht is maakt voor de updates niet uit. 

 

Groet,

Antonette

profile.country.BE.title
Kermit37
Ontdekker

Hey Antonette,

Mijn eerste update heb ik toen ook gedaan via de sd kaart. Ik probeer nu via de mac maar die zegt steeds dat ik mijn privacy instelling moet aanpassen. Ik heb sinds gisteren de laatste nieuwe versie voor mac op de mac gezet. Ik vind niet hoe ik de privacy instelling moet aanpassen. Ik heb al alles geprobeerd bij mijn weten.

Inderdaad een echt computernerd ben ik niet echt 😁.

 

Groet,

Wim

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @Kermit37 !

 

Aha, ja dan moet je inderdaad die stappen doorlopen om de beveiliging tijdelijk uit te zetten. De beschrijving daarvan is voor silicon chips in het Engels: https://support.d-imaging.sony.co.jp/mac/security/11/en/index.html

Heb je een Intel chip dan kun je dit overslaan. 

Ik kan het helaas niet anders beschrijven dan op de downloadpagina van de update staat.

Je kunt als het niet lukt ook bij een camerawinkel langsgaan en vragen of zij het voor je willen doen. Als je de lens daar gekocht hebt willen ze dat ook nog wel eens als service bieden, anders even vragen wat het zou kosten. 

Er zijn bij de winkels ook regelmatig demo's van Sony, mocht je er echt niet uitkomen dan is dat misschien de kans om even wat hulp te krijgen. 

 

Groet!

Antonette

 

profile.country.BE.title
Kermit37
Ontdekker

Hey Antonette,

 

Dank voor je respons en nuttige info.

 

Groeten,

 

Wim