Deel jouw ervaring!
Ik heb nu sinds een maand een vaio VGN-NS21Z (vista), nu heb ik wat spelletjes geleend van mijn neef. Ik heb medal of honor airborne en pacific assault geinstalleerd en nu ook een COD4 demo.
Geen enkel van deze spellen draait fatsoenlijk op mijn vaio, hoewel ik ruimschoots de min. vereisten haal. Zeker voor pacific assault waar maar 64mb graf gevraagd wordt. Met slecht bedoel ik 10-12 fps, zelfs in het in-game menu. Met andere woorden, je ziet gewoon de muisaanwijzer verspringen.
Verder gaat na een tijdje het scherm ook zwart en komt het beeld terug, in de taakbalk staat dan achteraf de melding:
"Display driver atikmdag stopped responding and has successfully recovered".
Een aantal keren liep de vaio compleet vast en heb ik gewoon de powerknop moeten gebruiken om uit te schakelen.
Ten slotte zie ik bij probleem oplossingen fouten staan als volgt:
Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis:LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem:6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id:2067
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
WD-20090224-1956.dmp
sysdata.xml
Version.txt
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.
Extra informatie over het probleem
BCCode:117
BCP1:84CEE370
BCP2:8E029C14
BCP3:00000000
BCP4:00000000
OS Version:6_0_6001
Service Pack:1_0
Product:768_1
Servergegevens:9298899d-a6c8-4c27-9332-b7964c94a4db
Als oplossing wordt dit gegeven:
Volg deze stappen om problemen met ATI Graphics Driver op te lossen.
Dit probleem is veroorzaakt door ATI Graphics Driver. Dit programma is gemaakt door ATI Technologies, Inc.. ATI Technologies, Inc. heeft momenteel geen oplossing voor het probleem dat u hebt gemeld.
Probleemoplossingen
--------------------------------------------------------------------------------
Met de volgende stappen voor probleemoplossing kunt u voorkomen dat het probleem zich opnieuw voordoet.
Download en installeer een bijgewerkte versie van ATI Graphics Driver vanaf een van deze locaties:
Microsoft Update
ATI Technologies, Inc.
Neem contact op met de computerfabrikant als er geen bijgewerkt stuurprogramma voor ATI Graphics Driver beschikbaar is.
Neem contact op met ATI Graphics Driver voor ondersteuning voor de nieuwste versie van ATI Technologies, Inc..
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben al eens ermee terug naar de winkel geweest en daar zeiden ze toen ik m terug ging halen dat ze een burn-in test hadden gedaan en dat er geen fouten waren.
Als uitleg waarom dat de spellen niet werkten kreeg ik te horen dat een laptop niet geschikt is voor te gamen en dat mim. vereisten ook maar het minimum zijn.
Zelf vindt ik dat eigenlijk een nogal zwakke uitleg, als ik ruimschoots aan de min. vereisten voldoe moet zo'n spel toch wel wat vlotter draaien dan nu. Zelfs een spel dat dus 64mb graf vraagt terwijl ik er 256 heb geeft nauwelijks 25fps.
Hi niemandanders,
persoonlijk heb ik niet echt veel game-ervaring, maar vaak wordt er op de doos een lijst met minimale vereisten gedrukt... en ik heb al vaak gezien dat er een aantal grafische kaarten vermeld worden die compatibel zijn... maar waarvoor daarna vermeld wordt dat de "mobiele versie of variante" van die grafische kaart niet ondersteund wordt. Ben je zeker dat dit bij de games die jij geprobeerd hebt niet het geval is?
Gorecki
Bedankt voor je antwoord.
Ik voldoe ruimschoots aan de minimumvereisten. Er word een 1,8g dualcore, 2g ram en 128mb video-geheugen gevraagd, bij het zwaarste spel. Mijn vaio heeft een 2,4 centrino2, 4g ram en 256mb video-geheugen.
Als je moet afgaan op die lijst met compatibele kaarten kan je dat op bijna geen enkele pc spelen. Normaal moet je als je voldoet aan die minimum voorwaarden en de juiste versie van directX of hoger ondersteund die games wel kunnen spelen.
Je moet er ook rekening mee houden dat er soms vooral kaarten van 1 merk vermeld worden omdat hier nauw mee is samengewerkt, maar dit is eigenlijk reclame voor dat merk.
Volgens "can you run it", een site waar je kunt kijken of een bepaald spel gaat werken moeten ze allemaal wel gaan.