annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Slaapstand Vista

SjonnieO
Bezoeker

Slaapstand Vista

Hallo, als ik mijn notebook (FE31M) uit de Vista slaapstand haal duurt het wel 20 seconden voordat ik beeld heb. Bij andere notebook duurt dit slechts een paar seconden. Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben?

John Ottes

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi John,

niet alle notebooks zijn gelijk natuurlijk, zowel op software als hardsware-niveau kunnen er een pak parameters zijn die maken dat het ene toestel sneller/trager uit de slaapstand ontwaakt.

Heb je programma's openstaan als je je toestel in de slaapstand zet?

Gorecki

SjonnieO
Bezoeker

Hi Gorecki,

Ik heb geen programma's openstaan. Ook als ik Vista 'kaal' (zonder programma's) heb geinstalleerd doet het verschijnsel zich voor. Merkwaardig genoeg werkt de slaapstand (standby) in XP wel goed (binnen ca. 1 seconde)

John

SjonnieO
Bezoeker

Ik heb ontdekt dat als ik in Apparatenbeheer het stuurprogramma "Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturing" uitschakel- of de computer zonder batterij gebruiik, het probleem verdwijnt. Opstarten vanuit slaapstand duurt dan < 1 seconde.

Zou dit aan de intelligentie van de batterij kunnen liggen die bijvoorbeeld niet goed met vista werkt-, is het een normaal verschijnsel in de FE31 serie- of is hij gewoon kapot?. Is er nog iemand die dit probleem herkent ?????

gorecki1
Lid

Hi John,

als je zegt dat je Vista "kaal" geinstalleerd hebt, betekent dat dan dat je het originele besturingssysteem niet meer gebruikt?
Als je een retail Vista versie gebruikt, kan het idd liggen aan drivers en/of utilities die niet of niet volledig aanwezig zijn... waardoor je dit soort van problemen kan hebben.

Gorecki

SjonnieO
Bezoeker

Hi Gorecki,

Met een 'kale' installatie bedoel ik dat ik de originele Vaio software volledig heb geinstalleerd, echter zonder overige programma's zoals office e.d.

Ik vind het jammer dat niemand van dit forum even de moeite neemt om terug te koppelen wat de opstarttijden met hun Vaio(FE) nootbook zijn. Ik zou namelijk graag willen weten of de door mij aangegeven opstarttijd normaal is.

John

gorecki1
Lid

Hoi John,

ik zou je met veel plezier mijn opstart-tijden geven, maar heb geen FE... dus het zou je niet echt helpen :slight_frown:

Hoe lang duurt het vooraleer jouw toestel operationeel is (de tijd tussen het indrukken van de start-knop en het stoppen met laden van de actieve programma's in de taakbalk)?

Gorecki

SjonnieO
Bezoeker

Hoi Gorecki,

De opstarttijd is 90 scecoden inclusief alle software-onderdelen zoals Wifi, Bluetooth en McAffee.

Groeten, John