annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vaio fit 15 ssd vervangen

floootj3
Nieuw

Vaio fit 15 ssd vervangen

Hallo iedereen,

 

Even een vraagje. Ik heb sinds september een vaio fit 15 laptop. Alleen had ik maar een 128 GB ssd harde schijf welke ik nu wil upgraden naar 500 GB ssd.

 

Ik heb dit alleen nog nooit gedaan en ik kan ook niks vinden op internet over welk ssd het beste in deze laptop past. Ik zat zelf te denken aan een samsung 840 EVO SSD van 500 GB. Deze kan ik namelijk bij de saturn halen voor 222 euro... :slight_smile:

 

Zou dit goed gaan hierin?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties...

 

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum en sorry voor het late antwoord...Heb dit gemist.:smileysilly:

Zal deze alsnog beantwoorden als anderen met gelijke vragen zitten.

 

Het installeren van een SSD is relatief eenvoudig, maar er 1 aspect is wel redelijk belangrijk: de dikte van de SSD.

Bij voorkeur moet deze dunner dan 7mm zijn, dan past die in quasi elke laptop. Vaio's hebben doorgaands voldoende ruimte voor de meeste SSDs.

 

De Samsung EVO is een dunne SSD, die gaat normaal probleem passen. Als je zeker wilt zijn (en eens wilt voorbereiden), haal de huidige SSD of HDD eens uit je laptop, en kijk hoe dik deze is, hoe die erin schuift etc...

 

Op youtube vind je talloze voorbeeldvideo's, geef gewoon de serie op (bv: Sony S serie vaio SSD).

 

Om data over te zetten, gebruik je best de meegeleverde data migratie software als je alle data wilt behouden. Met deze software wordt een exacte kopie (kloon) gemaakt van je bestaande data. Van zodra je de SSD vervangt, werkt de laptop alsof er niets is veranderd.

 

Wil je van 0 starten, kan je de recovery schijfjes (dien je zelf te maken) gebruiken.

 

Hopelijk heb je er wat aan. :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training