Deel jouw ervaring!
Sinds eind 2007 ben ik in het bezit van een VGN-FZ31M. Prima apparaat, geen problemen mee gehad tot op heden. Nu moet ik helaas wel concluderen dat de accu wel heel erg snel leegtrekt, kan nog geen 20 minuten meer op een volle accu werken wat me nou niet bepaald normaal lijkt voor een laptop van deze leeftijd.
Nu heb ik via sony dus 2 jaar garantie, maar wie weet hoe dit in zijn werk gaat? Moet ik de hele laptop hiervoor opsturen of kan ik sony gewoon bellen voor een nieuwe/gereviseerde accu?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hi tettenman,
gebaseerd op de informatie die je me nu geeft, vrees ik dat de enige oplossing voor je batterij-probleem erin zal bestaan om een nieuwe batterij te kopen. Sony geeft maar een beperkte garantie op de batterij (zoals bepaald in de garantie-documenten), en beschouwt het als een verbruiksgoed (zoals de meeste notebook-fabrikanten). Ik zou zeggen: probeer VAIO-Link even te bellen en leg je geval uit... maar puur volgens de regels zit er waarschijnlijk niks anders op dan een nieuwe batterij te kopen.
Gorecki
Hi tettenman,
gebaseerd op de informatie die je me nu geeft, vrees ik dat de enige oplossing voor je batterij-probleem erin zal bestaan om een nieuwe batterij te kopen. Sony geeft maar een beperkte garantie op de batterij (zoals bepaald in de garantie-documenten), en beschouwt het als een verbruiksgoed (zoals de meeste notebook-fabrikanten). Ik zou zeggen: probeer VAIO-Link even te bellen en leg je geval uit... maar puur volgens de regels zit er waarschijnlijk niks anders op dan een nieuwe batterij te kopen.
Gorecki
Zelf heb ik met calibratie geen merkbare positieve resultaten... je kan het proberen, maar ik zie er het nut niet echt van in.
De batterij kan je in de meeste Sony Centers kopen (als ze VAIO's verkopen, hebben ze vaak ook een selectie van accessoires), ofwel kan je terecht bij VAIO-Link (SonyStyle heeft geen batterij op stock voor jouw FZ-model).