annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

vragen na in gebruik nemen FZ21M

estams
Bezoeker

vragen na in gebruik nemen FZ21M

Ik heb vorige week deze VGN-FZ21M gekocht, waar ik tevreden over ben alhoewel het opstarten erg traag gaat en deze VAIO werkt ook minder snel dan mijn desktop, die mindere goede sprecificaties heeft. Vandaar een aantal vragen:
Welke standaardsoftware kan ik er af halen om de VAIO sneller te maken
Welke opstartprogrammas kan ik er af halen om hem sneller te maken
VAIO update werkt, alles werkt geinstalleerd behalve de grote update voor de BR speler ( geeft aan mislukt) Hoe kan ik dit alsnog goed installeren?
Als ik de laptop op de tv aansluit via een video-S kabel is het beeld op de TV ( grote goede philips met pixel plus) slecht; kan ik dit aanpassen door het bijvoorbeeld via een ander programma te laten werken? En hoe schakel ik dit dan in?
Ik heb de keuze voor draadloze verbinding in 2.4 HZ en 5.0HZ: moet ik beide aan laten staan, of alleen 2.4? Ik heb een DIR 635 D-link router gekocht met 802.11 n verbinding, maar ik kan niet zien of de verbinding nu inderdaad via n verloopt, alleen dat de overdrachtsnelheid 144 mbps is.
Graag verneem ik andere tips om de laptop sneller te maken; het duurt wel 3-5 minuten voordat hij opgestart is
Heeft de aanschaf van meer werkgeheugen ( bv 1024 erbij) een aantoonbaar effect op de snelheid, opstarten ed?
ter informatie; ik gebruik windows life en en video streaming ; nog tips om dit sneller te laten verlopen

3 ANTWOORDEN 3
NYG
Bezoeker

beste estams,

ik zelf heb ook een fz21m en ik vind hem eigenlijk ook best traag
ik kan helaas niet al je vragen beantwoorden want ik weet zelf ook niet echt veel van dit soort dingen
wat betreft de software, zou ik alles wat met media en music te maken heeft verwijderen tenzij je dit natuurlijk gebruikt. voorbeelden zijn: sonic stage mastering studio, vaio music box etc.
ik zou n setting utillity series e.d. niet verwijderen want dat zijn volgens mij belangrijke software

bij mij doet de BR speler udate het helaas ook niet dus volgens mij moet je gewoon even wachten totdat sony het gefixt heeft

je probleem met je s-video kabel kun je oplossen door Fn+F7 en dan kiezen voor alleen beeld op externe monitor te laten zien(oftewel je philips tv) anders moet je naar nvidia-configuratiescherm gaan en daar bij beeldscherm een paar opties veranderen
wat je ook kan doen en dat lijkt me het beste is natuurlijk een hdmi kabel kopen want dan krijg je veel beter beeld en geluid

volgens mij was het bij draadloze verbinding 5GHz voor N signaal en 2.4 Ghz voor B en G signaal
dus als jij wireless N gebruikt moet je 5GHz aanvinken
btw als je wireless N wil gebruiken moet je dan alleen een router kopen die dat ondersteunt? want wat ik heb gehoord is dat je provider je ook wireless N signaal moet ''geven''

ik ga in ieder geval ook men geheugen uitbreiden en ik denk wel dat er verschil inzit maar of het een groot verschil is weet ik niet zeker

estams
Bezoeker

Hoi NYG,

Dank voor je tips, na het aantal opstartprogramma;s te hebben verminderd gaat het al een stuk beter. Ook heb ik inderdaad wat normale programma's er af gehaald. Op de BR speler/update wacht ik, net als de niet wekende update voor office. Dank voor de s-vhs tip, mijn TV heeft echter geen hdmi aansluiting, wel s-vhs. Ik zal de provider bellen voor het wel of niet kunnen werken van het 5GZ signaal. ben benieuwd of de geheugenuitbreiding helpt.

Groet en nogmaals dank!

Rickstar86
Bezoeker

het duurt wel 3-5 minuten voordat hij opgestart is 


Hi,

Ik heb ook een Vaio uit dezelfde serie, maar dan met mindere specs. Misschien staat er bij mij minder op, maar 3 tot 5 min voor het opstarten is wel erg lang ?!

Misschien je energiebeheerschema op 'hoge prestaties' zetten? (maar dat zal wel niet)

Er zijn ook diverse programma's die het opstarten optimaliseren door sommige programma's niet mee te laten starten. Bijv. Windows Defender en dan via Hulpprogramma's en Softwareverkenner.

Verder weet ik het eigenlijk ook niet :tongue: Succes