annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Neem eens de tijd, om de fotogalerij goed/rustig te bekijken.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Neem eens de tijd, om de fotogalerij goed/rustig te bekijken.

Heb vanmiddag eens heel rustig de 1e 75 pagina 's van de "Fotosite" bekeken.

 

Vroeg me af, waarom krijgen sommige foto 's zo 'n grote waardering, en anderen, totaal niet.

Terwijl ook daar best juweeltjes bij zitten.

 

*

Heb weer een aantal foto 's van Abertdros gezien, waar ik helemaal warm van wordt.

Bijna allemaal avondstemmingen. Met wat "aangedikte" kleuren. Prachtig vind ik die.

't Lijkt zo simpel. Maar 't is zo moeilijk, om precies datgene te krijgen, wat je wilt. In je kop hebt.

 

*

Zelf had ik grote verwachtingen, van mijn geplaatste foto 's uit St. Tropez.

Van de zeilwedstrijden daar. Iedere zeilvriend die ik die foto 's laat zien is enthousiast.

Maar iemand die niet van zeilen houd, ziet waarschijnlijk volstrekt niet, waar 't om gaat.

Mist de essentie, van een "niet" zeiler. Bekijkt het als "plaatje". En dat is de realiteit.

 

Een foto uit de achtertuin, die ik wel aardig vond, maar ook niet veel meer,

kreeg meerdere kudo 's.

Voor mij nauwelijks duidelijk, alhoewel die foto wel een uiterst fraai bokeh heeft.

 

Foto 's van de Restaurant de Lindenhof kregen af en toe een waardering.

Maar dezelfde foto 's in Duitsland kregen weer volstrekt andere waarderingen.

Per land is er naar mijn idee verschil in onderwerpkeuze, en beoordeling daar van.

 

*

Ik heb zoals gezegd, vanmiddag op m 'n dooie akkertje de fotosite bekeken.

Van anderen (zeker die goed zijn) kun je veel meer leren, dan van je zelf.

Daarom bekijk ik al jaren foto 's van anderen.

 

Vond echter wel, dat er veel naar mijn smaak best zeer goede foto 's bij zitten,

die zeker een "sterretje" hadden verdiend.

Mijn oproep aan u allen is derhalve: Wees iets royaler met de waarderingen.

Iedereen vindt een "schouderklopje" plezierig.

 

*

Heb even een printscreen gemaakt van een foto, waarvan ik onder de indruk was.

De "Klaagmuur - Kleurmuur" in Jeruzalem.

Geen enkele stem. Maar intussen wel die van mij. En heb er vanmiddag meerdere gegeven.

 

Niet alleen omdat het tegen Pasen aan begint te lopen, maar omdat ik 't een bijzondere foto vindt.

Complimenten aan de maker!!

Ook 't gekozen formaat 1:3 vind ik prima passen bij deze opname.

Gebruik dat zelf ook steeds vaker. Oogt modern.

En je oog moet er meer voor doen. Kan 't plaatje niet in 1 oogopslag vast leggen.

Dat lukt wel bij een 2:3, maar niet bij een 1:3 - resp. 2:6.

Dat is intussen bewezen bij de oogartsen.

 

En 't zijn precies de kleuren van Rembrandt. Prachtig.

 

Klaagmuur.jpg

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ach, je hebt helemaal gelijk, maar die waarderingen, hecht daar niet noodzakelijk teveel belang aan :wink:

 

Als het forum (dankzij mensen zoals jezelf) wat actiever wordt (iets van lange adem), dan komt het vanzelf goed!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Exact hetzelfde zie je in Facebook groepen, mensen posten dezelfde foto's in verschillende groepen en in de ene groep 100 likes in de andere drie of zo. En zoals overal zijn mensen meer geneigd om op foto's te reageren van iemand die ze 'kennen'. 

profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Leuke post @Tjardi! Ik moet zelf ook maar weer eens wat nieuws uploaden :slight_smile: Laat dit dan ook gelijk een stimulans zijn voor anderen om hun foto's te uploaden. En zoals hier boven al wel wordt gezegd: Er zijn nou eenmaal 'populairdere' kanalen om foto's te posten, waarbij ook meer interractie plaats vindt. Denk aan Facebook en Instagram. Echter, wordt er wel degelijk naar de foto's gekeken op dit forum. Plaats ze dus gerust!

Redgy1
Lid

Ik ben nog maar recent (opnieuw)actief geworden op dit forum. en ik blijf het herhalen, het is een zeer onaangename site - opbouw :smileyangry:. dit was vroeger ook de reden waarom ik er blijkbaar niet bij bleef. sinds kort(gisteren) heb ik ook de eerste foto's gepost, wat ik vooral wil is commentaar, voor sterretjes kan ik op FB terecht. ik vind echter geen specifiek onderdeel dat fotobesprekingen inhoud (zoals op Belgium Digital) dus de toekomst zal uitwijzen of ik het blijf doen. vraag me trouwens af of je foto's kan opzoeken per type fototoestel en/of lens:smileyconfused:? En ja een foto waarderen is zeer persoonsgebonden, maar als ze goed zijn dan mag je gerust een schouderklopje krijgen, doet altijd deugd :thumbsup:

grtjs Redgy

Redgy1
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Voor wat betreft "opbouwende kritiek" op geplaatste foto's ben ik het helemaal met je eens! Imageopolis (heette paar jaar geleden anders, weet alleen niet meer hoe) is een voorbeeld daarvan.

gewoon leuke interactie met andere liefhebbers en af en toe goede tips/commentaren.

Zou mooi zijn als we hier ook die focus kunnen aanbrengen!

 

@Sony NL/BE zijn er mogelijkheden/uitdagingen? :wink:

is volgens mij ook een mogelijkheid om dit Sony community deel attractiever/interactiever/waardevoller te maken

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


Sigiphoto schreef:

Voor wat betreft "opbouwende kritiek" op geplaatste foto's ben ik het helemaal met je eens! Imageopolis (heette paar jaar geleden anders, weet alleen niet meer hoe) is een voorbeeld daarvan.

gewoon leuke interactie met andere liefhebbers en af en toe goede tips/commentaren.

Zou mooi zijn als we hier ook die focus kunnen aanbrengen!

 

@Sony NL/BE zijn er mogelijkheden/uitdagingen? :wink:

is volgens mij ook een mogelijkheid om dit Sony community deel attractiever/interactiever/waardevoller te maken


Om eerlijk te zijn zou ik heel graag het overzicht meer forum-achtig maken. 
Daar moeten we voor weten wat de wens is en kijken wat het voor een investering van ons vergt. Dat laatste is natuurlijk waar het om gaat. Ik weet niet of er draagvlak voor is. Maar vragen kan zeker! 

Als we een eigen topic openen en feedback daar verzamelen, kan ik dat zeer effectief escaleren. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Vinc_E

 

Jij verdient kudo's bij de vleet vandaag :wink:

Mooi dat je een door ons gestart initiatief wil zien :thumbsup:

 

Heb ondertussen onder Alpha & Nex camera's een oproep geplaatst zodat we een hopenlijk mooie en behapbare inventarisatie krijgen van wensen.

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Zo ingewikkeld is dat niet. Stel je hebt een paar honderd volgelingen op facebook en op instagram.

En je bombardeert iedereen met verzoeken op jouw foto te stemmen, dan krijg je vanzelf veel stemmen.

En gezien hoe weinig kritisch de gemiddelde smartphone fotograaf is, vinden ze een beetje foto als snel mooi.

 

Soms krijg ik allemaal complimenten op mijn foto's. Soms is dat terecht, maar soms is een foto gewoon echt niet goed maar wel scherp en goed belicht en dan vinden veel mensen het al fantastisch.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@pieterlj Wat is niet zo ingewikkeld?

 

Wat mij betreft; ik zit niet te wachten op allerlei facebook/instagram etc. likes...zit er niet eens op! :laughing:

 

Topic hier gaat om het wat meer serieus becommentarieren (opbouwend!) van elkaars resultaten zoals ik heb begrepen..

mijn foto's op; 500px en