annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android BraviaSync/ARC en STR_DN1080: werkte eenmalig, nu niet meer ..tips?

OPGELOST
profile.country.NL.title
reneve48
Lid

Android BraviaSync/ARC en STR_DN1080: werkte eenmalig, nu niet meer ..tips?

Hi, heb een Sony Bravia Android TV (55W800 serie) en een STR-DN 1080 AV receiver.

Toen ik alles voor de eerste keer aansloot werkte de BraviaSync/ARC prima en kon ik met TV afstandsbediening ook de AV recever bedienen. Na een paar keer van input switchen was ineens de link weg, en krijg hem niet meer aan de praat.

TV:

al hard reset gedaan en clean install, er hangen geen andere HDMI apparaten aan, heb meerdere kabels getest. HDMI zit aan HDMI4/ARC. Aantal keren power off shutdown en gerestart. Bravia Sync control meerdere keren aan/uit gezet om oude devices - die ik niet zie - uit de lijst te verwijderen.

AV:

ook geen andere HDMI apparaten, ook hier zit HDMI aan de HDMI ARC (rechts). Ook al hard reset, dus clean install gedaan. 

Krijg ook wel beeld van de AV op de TV alleen ARC/SYNC gaat niet meer aan.

Iemand tips?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
reneve48
Lid

Ter info, ik heb het zelf weten op te lossen maar misschien voor jullie support afdeling:

Sony apparaten doen erg moeilijk over gebruik van HDMI CEC pin 13. Deze stuurt het hele BraviaSync systeem in de war. Omdat zowel Playstation als bv de Ziggo Horizon ook niet netjes met pin 13 van HDMI omgaan helpt disconnecten van andere appparaten niet om de TV en AV receiver elkaar te laten zien. Je moet alle apparaten disconnecten, daarna een full reset doen, en dan TV/AV aansluiten zonder dat er ooit een Playstation of Horizon aangesloten is geweest. Dan herkennen de apparaten elkaar weer.

En vervolgens 2 HDMI CEC blokkers kopen ( voor Playstation en Horizon) en die 2 apparaten via CEC blokker aansluiten, dan wordt de config van de Sony niet in de war gestuurd en blijft alles (vooralsnog) werken.

Heb nog 1 probleem: 

Heb een Sonance Subwoofer/Subwoofer versterker (A150) en die werkt nog niet aan de STR-DN1080, als jullie daar nog een oplossing voor hem, cq mij vertellen hoe die moet worden aangesloten dat zou super zijn.

dank, rene

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
reneve48
Lid

Voor volledigheid:

Als ik dus nu naar Bravia Sync Devicelist ga en op Enable klik komt de AV receiver niet meer tevoorschijn. Bij de eesrte installatie dus wel.

Ook beide apparaten uitzetten, stekkers er een paar minuten uit, HDMI disconnecten helpt niet. Als ik daarna tv aanzet, AV aanzet, HDMI connect en op de <ENABLE> knop druk vindt hij de receiver niet meer.

Op de AV staat als ik TV selecteer inderdaad HDMI A in de display.In AV HDMI settings staat <Control for HDMI> aan, <Standby linked for TV> aan en <Earc> aan. Voor de laatste 2 heb ik zowel aan als uit geprobeerd

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

Bedankt voor je bericht. Ik ga het voor je navragen!

Groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

Omdat het toestel nog steeds niet werkt na alles ge-reset te hebben, denkt onze service dat het toestel helaas defect is en ter reparatie ingediend zal moeten worden. Het mainboard zou dan vervangen moeten worden, daar zitten de HDMI poorten op en de processor. Dat kan via: www.mijnreparatie.nl

Veel succes!

Groet,

Bibi

profile.country.NL.title
reneve48
Lid

Ter info, ik heb het zelf weten op te lossen maar misschien voor jullie support afdeling:

Sony apparaten doen erg moeilijk over gebruik van HDMI CEC pin 13. Deze stuurt het hele BraviaSync systeem in de war. Omdat zowel Playstation als bv de Ziggo Horizon ook niet netjes met pin 13 van HDMI omgaan helpt disconnecten van andere appparaten niet om de TV en AV receiver elkaar te laten zien. Je moet alle apparaten disconnecten, daarna een full reset doen, en dan TV/AV aansluiten zonder dat er ooit een Playstation of Horizon aangesloten is geweest. Dan herkennen de apparaten elkaar weer.

En vervolgens 2 HDMI CEC blokkers kopen ( voor Playstation en Horizon) en die 2 apparaten via CEC blokker aansluiten, dan wordt de config van de Sony niet in de war gestuurd en blijft alles (vooralsnog) werken.

Heb nog 1 probleem: 

Heb een Sonance Subwoofer/Subwoofer versterker (A150) en die werkt nog niet aan de STR-DN1080, als jullie daar nog een oplossing voor hem, cq mij vertellen hoe die moet worden aangesloten dat zou super zijn.

dank, rene

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je feedback. Het HDMI probleem wordt hoogstwaarschijnlijk door de befaamde Horizon mediabox veroorzaakt.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
reneve48
Lid

Yep, maar niet alleen de befaamde Horizon doet dit, ook de befaamde Playstation doet identiek hetzelfde .....

Dus ja, de HBX is een probleem (Samsung) maar de PS van Sony zelf doet precies hetzelfde. Het zou inderdaad fijn zijn als leveranciers zich aan standaarden gingen houden ... helaas toekomstmuziek denk ik

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Rene,

Onze service geeft het volgende aan:

Dit apparaat kan alleen maar worden aangesloten op de luidspreker aansluitingen van de STR-DN1080.

De klant dient dan met luidsprekers snoertjes de Front L en Front R van de STR-DN1080 aan te sluiten op de High Level in van de deze versterker en dan op de out sluit hij de draden van zijn luidsprekers aan.

In het menu van de STR-DN 1080 moet hij dan instellen dat hij geen subwoofer gebruikt en dan zijn frontluidsprekers op Large instellen.

Dan kan hij de versterker in ieder geval gebruiken. Het is echter niet de meest ideale oplossing.

Het zou beter zijn om gewoon direct een actieve subwoofer op de receiver aan te sluiten.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groet,

Bibi

profile.country.NL.title
reneve48
Lid

Hi,

maar ik heb aan die uitgang al mijn bestaande front luidsprekers zitten???

En daarnaast klinkt dit als wel een hele vreemde oplossing. Gezien het feit dat de subwoofer een inbouw luidspreker is kan ik daar niet van af. IS er dan geen mogelijkheid om de passive subwoofer aan de STR DN1080 aan te sluiten? Of een andere versterker er tussen die wel normaal kan worden aangesloten?

profile.country.NL.title
reneve48
Lid

Sony AchterkantSony AchterkantSonance AchterkantSonance AchterkantHierbij de achterkanten van de 2 apparaten die ik wil aansluiten .. hopelijk zijn er alternatieven anders dan speaker wire?