Deel jouw ervaring!
Hallo,
Reeds heb ik een externe WD passport 1tb externa hdd aangesloten op mijn zf9 serie. Het valt mij op dat de externe hdd soms aan blijft gedurende 10 minuten (en mogelijk langer) na standby zetten van mijn tv. Ik heb de hdd aangesloten op de daarvoor bestemde hdd port.
Kan dit kwaad? Ik vrees namelijk voor dat mijn tv nu korter mee zal gaan of dat er kans op stroomdefecten of iets dergelijks zijn.
De HDD zal wei langer actief zijn als 10 minuten in standby mode, om je nu zorgen te maken is koffiedik kijken.
73's
pa3eia,
Inderdaad was de hdd vanmorgen uit, echter ging deze weer aan spontaan. Ik neem aan dat hij na een tijdje weer uit zal gaan, maar is dit een defect of hoort dit bij android tv? Ik kan begrijpen dat hij hem voor snelle access aan houdt, maar ik wil dit toch zeker weten voordat ik dalijk brandgevaar of iets dergelijks krijg.
Dit is normaal gedrag. dit ligt niet aan besturingsysteem (android), maar heeft te maken dat je tv instandby staat en de hdd van stroomvoorziet (enige tijd) via de USB.
@Moepkid schreef:
maar ik wil dit toch zeker weten voordat ik dalijk brandgevaar of iets dergelijks krijg.
Angst voor brandgevaar!!!
Verwijderd de 230V stekker als de ZF9 niet wordt gebruikt.
Sorry maar, is dit spijkers op laag water zoeken?
Waarschijnlijk zijn er meerdere apparaten die onder spanning blijven staan in de standby mode in je woonomgeving die op dat moment niet worden gebruikt en toch stroom verbruiken.
73's