Deel jouw ervaring!
Hey iedereen. Hierbij mijn eerste post. Ik hoop van jullie expertise gebruik te kunnen maken.
Ik heb een Sony KD-49XD7005 Android tv in combinatie met een Sony surround set (BDV-N7100W). Mijn surround set is zo'n 5 jaar oud gok ik, de tv iets meer dan anderhalf jaar.
Sinds ik deze apparaten gekoppeld heb ik nooit problemen gehad, tot een aantal dagen terug. Het maakt niet uit of ik tv kijk, youTube, Netflix of wat anders, de audio van het surround systeem gaat steeds verder uit sync lopen. Het geluid lijkt soms niet door te komen....
Ik heb zowel de TV als het Surround set al meerdere keren volledig uitgeschakeld maar het probleem komt meteen terug. Ook heb ik de HDMI kabel vervangen, geen effect...
Heeft iemand tips om verder te zoeken? Moet ik het probleem in mijn tv zoeken, of kan het surround set ook problemen hebben gekregen?
Alvast bedankt!
Zijn de instellingen van de beeldverbeteraars kortgeleden aangepast?
73's
In ieder geval niet door mijzelf, maar dat is inderdaad een goede tip. Ik ga het vanavond even controleren!
@JackD89,
Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen. Allereerst checken of de HDMI Poort van de TV en je audiosysteem ARC ondersteund (waarschijnlijk is dit al zo).
De TV even soft-rebooten (powerknop ingedrukt houden).
En je kunt de surround set een audio delay geven handmatig. Soms is er een lichte aanpassing nodig voor wat je aan het kijken bent. Even in de geluidsinstellingen kijken wat hier mogelijk is.