Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb ontzettende problemen bij mijn KD-49X8307C na de laatste firmwareupdate. (5.417)
Is er een mogelijkheid om er de vorige firmware er weer op te zetten.
Op dit moment doet mijn tv helemaal niks meer.
Zelfs de reset (volume/aan uit knop) doet niks meer.
Wie help mij?
Groetjes Peter.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit al gezien en uitgevoerd?
suc6 ermee,
73's
Hallo Richard,
Ik weet niet hoe ik het gefixt hebt, maar het is gelukt.
USB gemaakt met de nieuwste update, in de tv gestoken, stekker in het stopkontakt, niks.
*****, nog een keer. LED lampje gaat wel aan maar verder nog niks.
Weet je wat, ik doe de fabrieksreset nog een keer.
Na een paar minuten rommelen, met pijnlijke vingers, verschenen daar de Android bolletjes die voor mijn gezicht begonnen te draaien.
Yessss, eindelijk. Aantal instellingen ingevoerd, kwam daar de melding, update gevonden op USB. Installeren ja of nee.
Ik zei tegen mijzelf. Graag en rap een beetje.
Update geinstalleerd en alles was weer zoals vanouds.
Geen storingen, niks meer. Nu weer alles instellen en draaien maar.
Ik weet dat ik afgelopen dagen niet de vriendelijkste peer was van dit forum, maar ik hoop dat jullie begrijpen waarom.
Richard, ik hoop dat het voor jou meevalt en dat er een coulance regeling komt.
Hou me op de hoogte.
Groetjes Peter.
Het is niet mogelijk zoals je regelmatig in de Community kan lezen om firmware terug te zetten.
Als de X8307c op dit moment helemaal niks meer doet, hoe is het dan mogelijk om de firmware terug te zetten?
73's
Helaas heb ik geen oplossing voor je. Blijf er niets anders over dan de X8309c ter reparatie aan te bieden.
suc6 ermee,
73's
Ik heb ook (weliswaar andere) problemen na het updaten van de firmware naar versie 5.417.
Als het toestel ter reparatie aangeboden moet worden, moet je dan zelf opdraaien voor de kosten als de garantieperiode voorbij is ? Ik heb een offerte van bijna €500 ontvangen voor het vervangen van het mainboard.
Een probleem ontstaan door een nieuwe software-update vind ik toch iets anders dan dat er een onderdeel 'normaal' stuk gaat.
€500 betalen gaat het hier ook niet worden. Wat dan wel ? Tja, ... nog geen idee. Kassa bellen ? 🙂
Gr. Richard
Het kan goed zijn dat het niet aan je software update gelegen heeft he.
Bovendien kun je altijd bezwaar maken tegen een reparatievoorstel. Ik denk dat je het wel kunt onderbouwen gezien de leeftijd van je toestel.
Ik heb (slechts) één iemand kunnen vinden met exact hetzelfde issue als ik heb. Bij hem/haar was het bij de volgende update opgelost, dus vooralsnog ga ik er van uit dat het aan de update lag. Maar ja, het kan inderdaad zo zijn dat het niet zo is.
Is het mogeljk om de datum van de laatste update ergens te zien ? Ik heb dat nog niet kunnen vinden iig.
Gr. Richard
Het is wel raar, dat 1 dag na de update alles in de soep liep.
Dus ik snap het gewoon niet.
Televisie van 4 jaar oud (model 2015) die na een update storingen gaat krijgen.
Televisie te oud voor deze update? Sony dwingt klanten om een nieuwe televisie te laten kopen?
Ik weet het niet.
Als ik voor €500,- een televisie met dezelfde specificaties kan kopen, dan ga je toch geen reparatie uitvoeren van €500,-.
Peter.