anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

DSC H-10 KONWERTER MAKRO

kindziuk
Początkujący

DSC H-10 KONWERTER MAKRO

Witam
Czy w H-10 tryb makro uruchamia się dopiero po założeniu konwertera ,to mój pierwszy aparat jestem laikiem w temacie .Z tego co wyczytałem to chyba tryb makro zależny jest od zmiany długości ogniskowej .Proszę o pomoc dzięki. :nauseated_face:

5 ODPOW. 5
profile.country.PL.title
Rafiki.
Doradca

Czy w H-10 tryb makro uruchamia się dopiero po założeniu konwertera ,to mój pierwszy aparat jestem laikiem w temacie .Z tego co wyczytałem to chyba tryb makro zależny jest od zmiany długości ogniskowej .Proszę o pomoc dzięki.

Tryb „makro” działa bez konwerterów.
Minimalna odległość faktycznie zależy od ogniskowej.
Na najdłuższej wynosi 90cm
Na najkrótszej tylko 2 cm
Poniżej ilustracja.
Wielkość okładki DVD wszyscy znają :)
Zaznaczyłem na niej, co można uzyskać na najdłuższej ogniskowej i na najkrótszej.
Warto pamiętać że przy minimalnej odległości 2cm lampa błyskowa jest nieprzydatna a i sam aparat może rzucać cień na fotografowany obiekt.

kindziuk
Początkujący

ale gdy chcę włączyć ten tryb w aparacie wyświetla się maro niemożliwe z różnymi ustawieniami próbowałem i nic :)

profile.country.PL.title
Rafiki.
Doradca

Mam co prawda H3, ale pod względem funkcji ma to samo co H10.
Tryb makro nie da się uruchomić przy ustawieniu niektórych programów np.
Krajobraz, sport, fajerwerki, zmierzch...
Proszę sprawdzić czy nie ma ustawionego któregoś z tych programów :)

kindziuk
Początkujący

Już jest w porządku ,okazało się że w ustawieniach obiektywu trzeba dać na pozycję wyłączony i makro się włącza,wielkie dzięki za pomoc .A wiesz może jaka tulejka jest potrzebna do mocowania soczewek makro i filtra polaryzacyjnego z góry wielkie dzięki pozdrawiam. :D

kindziuk
Początkujący