annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Accu laadt maar op tot 80%

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
NinaWP
Bezoeker

Accu laadt maar op tot 80%

Ik heb vorige week mijn nieuwe SVS1312C5E gekregen, maar heb nu al problemen met mijn accu. Hij laadt vaak maar op tot ongeveer 80%, daarna geeft het icoontje nog wel aan dat hij oplaadt, maar als je er op klikt staat er: 80% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)

Hoe kan dit? Is het een mogelijke instelling of komt het doordat ik gewoon evenveel stroom verbruik als erin komt (lijkt me sterk met programma's als Word of Google Chrome).

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
diana_jansen93
Bezoeker

Hallo,

Ik kwam er ook achter dat mijn accu maar tot 80% oplaadt. Ik kwam erachter dat dit een instelling van de laptop is.Je kunt dit veranderen.

Ga na VAIO Control Center

Ga naar stroom en batterij

Schakel de functie om de batterij te sparen uit

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
Chief_Nightfly
Bezoeker

SVT1312V1ES met hetzelfde probleem. Gekocht eind december, maar nog niet veel gebruikt waardoor dit probleem pas recent gesignaleerd is. Diverse tests met en zonder stroomaansluiting maakt geen verschil. Nooit meer dan 80% geladen. Cel defect (?), maar van een 6 cel accu lijkt me een vreemde waarde.

Heb je al iets verder gehoord?

profile.country.nl_NL.title
diana_jansen93
Bezoeker

Hallo,

Ik kwam er ook achter dat mijn accu maar tot 80% oplaadt. Ik kwam erachter dat dit een instelling van de laptop is.Je kunt dit veranderen.

Ga na VAIO Control Center

Ga naar stroom en batterij

Schakel de functie om de batterij te sparen uit

profile.country.nl_BE.title
sofiekelaureys
Nieuw

Hallo,


ik heb net hetzelfde gehad, en na lang zoeken kwam ik inderdaad bij Control center --> batterijzorgfunctie. Ik heb deze dus uitgeschakeld, maar nu is het probleem nog steeds niet opgelost.


Indien de adapter aangesloten is komt volgende melding: "80% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt opgeladen". Mijn accu wordt echter nog steeds NIET verder dan 80% opgeladen.


Iemand die me kan helpen?

Nivadest
Nieuw

Werkt perfect! 🙂 Bedankt!
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je kunt snel in het control centrum van de vaio komen door op je toetsenbord op de knop "vaio" te drukken. In dat menu kan je verschillende menu's instellen voor deze vaio knop. Ik stel bewust de batterspaarfunctie in, heb al VERSCHILLENDE laptops van bijna alle merken gehad (ook vaio) en de batterij gaat telkens redelijk snel kapot als je de laptop dag en nacht aan de stroom laat hangen. Ik vind deze functie dus goud waard...
_____________________________________________________
Sony Alpha Training
benchipi
Nieuw

bedankt!