annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Lange piep bij opstarten + drivers voor Geforce 8400M GT

wvn08
Bezoeker

Lange piep bij opstarten + drivers voor Geforce 8400M GT

Hallo allemaal,

sinds 3 dagen de trotse bezitter van een Vaio VGN-NR31Z en zit nu al met 2 vragen waarop ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden.

Sinds een dag krijg ik bij het opstarten van de laptop een lange piep te horen van zo'n 10 sec. Ik heb het idee dat dit is gekomen na het installeren van Sony update 4, maar zeker weten doe ik dat niet.
Na de piep start de laptop gewoon op en kan er gewoon mee aan het werk, het is alleen erg irritant.

Voor de laptop heb ik gelijk maar FIFA09 gekocht en daar is ook een probleem mee. Het menu is erg traag en na wat zoeken is het antwoord dat ik moet proberen om de drivers van de videokaart te updaten. In eerste instantie leek mij dit makkelijk en heb gekeken op de nVidia website. Deze verwees mij echter weer door naar de supportsite van Sony.

Waarschijnlijk kijk ik er helemaal overheen, maar kan iemand mij vertellen waar ik de drivers van mijn videokaart kan vinden? Het is een nVidia Geforce 8400M GT

bedankt voor een reactie

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi wvn08,

is het een ononderbroken geluissignaal dat je hoort? Wanneer begint en eindigt het? Verschijnt er iets op het scherm gedurende het gepiep?
Hangt er wat dan ook van randapparatuur aan je notebook als hij gestart wordt?

Voor drivers moet je inderdaad best kijken op de VAIO-Link site, maar ik heb er zo meteen geen gevonden voor de grafische kaart. Wat is je bron voor de conclusie dat de grafische kaart een nieuwe driver nodig heeft?

Gorecki

wvn08
Bezoeker

De piep komt bij het opstarten. Eerst krijg ik het VAIO scherm te zien daarna een zwart beeld. De piep begint bij het zwarte beeld en duurt zo'n 10 sec daarna houd de piep op en komt het VISTA logo.
Misschien kan het komen omdat ik een muis aangesloten heb, dat zou ik nog even moeten testen voor de zekerheid.
Wat ik me nu bedenk is dat het misschien komt omdat er een dvd/cd in de ROM speler. Maar dat heb ik eigenlijk nooit gehoord.

Over het vervangen van de drivers: Het zijn eigenlijk meerdere forums die aangeven dat ik het eens moet proberen met andere drivers voor je videokaart.

Kan je hier iets mee?

wvn08
Bezoeker

ter aanvulling op vorig bericht:
Wanneer ik de laptop opstart zonder randapparatuur (in dit geval zonder muis) start de laptop normaal op.
Ik vind dit wel erg vreemd, want dit heb ik bij eerdere laptops nooit gehad. Kan ik dit ziens als een 'verschijnsel' dat bij Sony Vaio hoort?