annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

opnieuw activeren vista AR61ZU

jkuijpers
Bezoeker

opnieuw activeren vista AR61ZU

Hallo,

Ik heb mijn AR61ZU nu ongeveer een half jaar, met een vooringestalleerde versie van windows vista ultimate. Toen ik hem vandaag opstarte kreeg ik ineens de melding: "met de opgegeven productcode voor windows vista ultimate kan niet worden geactiveerd". Ik kan hem dus nu alleen nog met beperkte mogenlijkheden opstarten, of een nieuwe activatiecode invoeren, die ik dus nergens heb. Iemand een idee waar ik de code kan vinden en waarom ik opeens deze melding krijg.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi jkuipers,

ik heb de hulp van VAIO-Link even ingeroepen en hoop dat ze binnenkort feedback kunnen geven.

Gorecki

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

VAIO-Link heeft me gemeld dat het probleem opgelost zou zijn, kan je dit bevestigen?

Gorecki

jkuijpers
Bezoeker

Klopt min of meer. Hoewel ik nog steeds geen idee heb wat er aan de hand was. Naast dat windows aangaf dat ik mijn vista versie opnieuw moest activeren, kreeg ik later ook een aantal "blue-screens" met de melding dat er iets mis met mijn harde schijf was.
Ik heb het volgende gedaan:
VAIO support heeft me geadviseerd om een compleet vaio systeem herstel uit te voeren. Nadat ik al mijn belangrijke gegevens apart gezet had, heb ik dit gedaan.
Echter nadat deze voltooid was kreeg ik de hardnekkige melding dat er een fout was met een volume in mijn RAID-0 configuratie (melding zowel in BIOS als in vista zelf). Alle schijf test programma's uitgevoerd, maar zonder resultaat helaas. Uiteindelijk heb ik in mijn BIOS de RAID-0 configuratie verwijderd en opnieuw aangemaakt, daarna kreeg ik de melding niet meer en heb ik opnieuw het systeem herstel uitgevoerd.

Nu lijkt alles goed te werken, hoewel ik er nog steeds een wantrouwend gevoel over mijn harde schijven aan heb overgehouden. Zo'n melding geeft ie toch niet zomaar lijkt me.