annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met webcam VGN-fw21e

bwemswems
Bezoeker

Probleem met webcam VGN-fw21e

Beste mensen,

Ben al 4 dagen in bezit van een Sony Vaio VGN-fw21e. De laptop doet het perfect alleen als ik via msn de webcam wil gebruiken krijg ik de volgende melding: Je webcam kon niet worden gestart. Controleer of je webcam door een ander programma wordt gebruikt en probeer het opnieuw.

En dit terwijl alleen msn aanstaat alle andere programmas heb ik afgesloten. De motion eye heeft het alleen 1 keer via msn gedaan en dat was alleen op de eerste dag.

Verder kan doet de webcam het wel via de standaard meegeleverd software van sony dus om iets op te nemen etc. Ik hoop graag dat iemand mij verder kan helpen bijvoorbaat dank.

Sami

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi Sami,

heb je je webcam ook in een ander programma proberen te gebruiken (Skype bvb)? Wordt MSN en/of een ander messenger-programma automatisch gestart bij het opstarten van je computer?
Helpt het opnieuw opstarten van je FW21E als je de foutmelding krijgt en opnieuw na het opstarten opnieuw probeert zonder een ander programma op te starten?

Zijn alle VAIO updates trouwens geinstalleerd?

Kan je trouwens ook eens de versie van je MSN Messenger posten?

Gorecki

bwemswems
Bezoeker

allereerst wil ik je bedanken voor je snelle reactie. Ik heb inderdaad alles al geprobeerd inclusief het opnieuw starten etc. Het probleem is inmiddels al wel opgelost het bleek te liggen aan het msn programma. Op de vaio zat namelijk de allerlaatste versie 9. Ik heb deze versie verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd maar dat hielp dus ook niet. Vandaar dat ik nu de 8.1 versie erop heb staan en mn webcam werkt perfect.

gr,
sami

greenbie
Bezoeker

hallo,

ik heb ook webcam probleem, probeer bv eens een keer op solomio.nl te gaan en daar je eigen webcam in te schakelen... benieuwd of je browser dan ook vastloopt.

alvast dank!

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hallo sami,

ik koppel die informatie zeker terug naar Sony!

Bedankt voor je feedback, en hopelijk verloopt het webcammen nu zonder problemen.

Gorecki

bwemswems
Bezoeker

hallo,

ik heb ook webcam probleem, probeer bv eens een keer op solomio.nl te gaan en daar je eigen webcam in te schakelen... benieuwd of je browser dan ook vastloopt.

alvast dank!

Ik heb het geprobeerd en inderdaad mn browser sloot zich onmiddelijk nadat ik de webcam had proberen aan te zetten. Ik heb het vervolgens ook op mn vaders laptop (HP met windows vista) geprobeerd en weer hetzelfde verhaal. Alleen op mn pc met windows xp sp3 lukte het me om de webcam aan te krijgen. Dus ik denk dat het gewoon aan vista ligt dus het is afwachten op een update (denk ik...), want verder doet mn webcam het echt gewoon goed ik heb soms namelijk videogesprekken van een uur op msn en alles blijft perfekt werken.

Doet jou webcam het alleen niet op solomio of ook niet op msn, skype etc?

gr,
sami

greenbie
Bezoeker

het is niet een probleem van vista; wij hebben ook een recente VAIO AR71S portable met Vista en daar werkt de webcam perfect met alle chat sites.
heeft eerder iets met grafische kaart drivers te maken maar Sony antwoordt niet op het probleem.
ook in het forum krijg ik geen reactie van hen.

Verdacht...

Heb jij trouwens ook zo'n bijna onleesbare kleine tekst en een resolutie die nauwelijks te regelen valt?

Ik heb alvast veel spijt van m'n aankoop; had beter nog een AR71 gekocht of gewoon een ander merk.

groetjes

P

bwemswems
Bezoeker

Van kleine teksten heb ik geen last. Ik zag wel dat mijn resolutie 3 standen heeft, 800x600,
1024x768 en 1600x900. Ik weet niet of dat te weinig is maar ik moet wel zeggen dat het scherm mn blueray films echt haarscherp weergeeft.

Ik weet dus niet of het aan de videokaart ligt maar als het webcammen wel bij je andere sony lukt dan zou dat bij deze ook moet lukken. Heb je sony hierover gebeld en misschien dat gorecki een oplossing heeft (een vriend van mij heeft trouwens exact dezelfde laptop als die van mij en hem lukt het ook niet om zn webcam op solomio aan te zetten)?

Ik zag trouwens dat je op dit forum had gezegd dat hij pas vastloopt na de FLASH melding maar dat is bij mij niet zo, zodra ik op webcam aanzetten druk dan is het gelijk over.

greenbie
Bezoeker

klopt, soms loopt ie sneller vast dan anders. Spannend hé??!!

Sony inderdaad gebeld, maar zoals gezegd, zij doen alsof het niet aan hen ligt. moet ik maar met ADOBE bellen...een lulsmoes natuurlijk want met andere Vaio werkt het wel.

Ook op het Forum reageert er niemand van SONY....

Met andere woorden; hun multimedia portable werkt niet met een webcam.

Die resolutie is een ander probleem; inderdaad voor films is hoge resolutie ok maar als je teksten moet lezen had ik toch graag een SONY VAIO BRIL bijgekregen hoor!
Het is niet normaal dat je slechts 3 resoluties kan kiezen.

Enfin als ik dit allemaal geweten had , had ik vast deze PC niet gekocht!!

Alcombel
Bezoeker

Hoi allemaal,
Ik heb ook de VGN-FW21Z en wordt knettergek van de webcam.
Via msn werkt alles perfect. Echter zodra ik in een chatprogramma de webcam aanzet geeft de browser de geest. Het maakt niet uit of ik explorer of firefox gebruikt. Ze trekken het allebei niet.

Ik heb flashplayer 10 meerder malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd en daarna de plug0in waarom gevraagd. Het helpt niks.

Iemand suggesties?

Bedankt Martijn