annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

VGN-AR71S

MassieveSlang
Bezoeker

VGN-AR71S

he.. Ik heb een vraagje over de hdd... er is 368 gb van de 454 gb beschikbaar, terwijl er maar 30 gb op de harde schijf staat. Het begon toen ik nog 400 gb over had, toen had ik de hdd gedefragmenteerd en toen had ik nog maar 390 gb over...en daarna hebben de updates via windows iedere keer 3 gb hdd ruimte in beslag genomen. Kortom, ik raak steeds ruimte kwijt, terwijl er nog maar 30 gb op de harde schijf staat. (mappen windows en program files ieder 15 gb, de andere mappen op de hdd nemen slechts een paar mb in beslag) Ik heb nog 'maar' 368 gb over...hoe kan dit..?

Bij voorbaat dank..

3 ANTWOORDEN 3
eekastar
Bezoeker

Ben ook in t bezit van n AR71-S en herken t probleem. Geen idee wat hiervoor n verklaring kan zijn, wie wel?
Groet v Rob

basje1985
Bezoeker

Sony maakt gebruik van twee soorten backups, een ervan zijn de recovery discs die je zelf moet maken. Echter maken ze tevens gebruik van ruimte op je harde schijf voor een backup. zover ik weet kan je hier niks aan doen. Bij mijn fw11s is een hdd van 300 gb echter geeft hij aan dat er een schijf inzit van 268.
Of je de tweede backup kan verwijderen weet ik niet dat zal je bij sony vaio link moeten vragen.

Bas

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Die verborgen herstel-partitie kan je inderdaad verwijderen. De aangewezen manier is je eigen recovery media branden, en dan daarop starten, en gedurende het recovery-proces de optie aanvinken dat je wil dat de hele harde schijf gewist wordt en je de hele capaciteit van de schijf wil gebruiken.

2 belangrijke zaken die je hierbij moet onthouden:
- als je zelf-gebrande media stuk gaan en je wil een recovery doen, kan je enkel bij VAIO-Link een nieuwe set aankopen
- als er een probleem is met het optisch leesstation (CD/DVD/BD) en je kan geen media meer lezen, kan je ook geen recovery meer uitvoeren van de harde schijf. als je je toestel dan opstuurt naar Sony en het blijkt een software-probleem te zijn, zal deze reparatie betalend zijn omdat er eigenlijk geen probleem gevonden is.

Dus, raad van Tante Kaat :wink:
Brand je media op goede kwaliteits-schijfjes
Wis de herstelpartitie niet... als de paar extra Gigabytes zo belangrijk zijn, dan heb je zowieso een backup nodig... en dan kan je de bestanden beter meteen op een externe schijf zetten (de kost per gigabyte daarvan is eigenlijk te verwaarlozen).

Gorecki