Podziel się wrażeniami!
witam i pytam, gdyz mimo wszystko jestem początkującym fotografem a chciałbym się wiele nauczyć stąd moje pytanie: chodzi o tą biel powyżej linii drzew... wiem że jest to zdjęcie prześwietlone a chciałbym żeby bylo widać normalnie chmury w tym miejscu gdzie jest prześwietlone. Jak unikać takich sytuacji?
użyć filtru połówkowego o odpowiednim przyciemnieniu typu cokin
system cokin ma przewagę nad filtrami nakręcanymi między innymi taką że bardzo precyzyjnie można sobie ustawić moment zaciemnienia
Kar napisał(a):
witam i pytam, gdyz mimo wszystko jestem początkującym fotografem a chciałbym się wiele nauczyć stąd moje pytanie: chodzi o tą biel powyżej linii drzew... wiem że jest to zdjęcie prześwietlone a chciałbym żeby bylo widać normalnie chmury w tym miejscu gdzie jest prześwietlone. Jak unikać takich sytuacji?
Kolejna metoda, to mając któryś z aparatów nowej generacji, np. A550, lub NEXa ustawić tryb HDR (czyli druga metoda piotruso zrobiona od razu w aparacie).
Kolejna, to naświetlić "na światła", czyli tak, aby niebo było poprawnie oddane, a dół (cienie) "wyciągnąć" w programie. Wiąże się to jednak ze spadkiem jakości w cieniach (głównie szumy).
A czasem można w Photoshopie poprawić gradientem
dziękuje wszystkim za porady!
i przy okazji mam kolejne pytanie:
w najbliższym czasie palnuje zakup szkiełka 50mm/f. 1,8
posiadam 230 i przy takiej matrycy jaką posiadam obiektyw ten bedzie miał ogniskową 75mm.
Można prosić o jakieś wytłumaczenie dlaczego tak?
Nie będzie miał. Fizyka się nie zmieni Dalej będzie miał 50mm.
Temat był już nie raz poruszany na forum
Chociażby TUTAJ ale nie tylko.
Kar napisał(a):
i przy okazji mam kolejne pytanie:
w najbliższym czasie palnuje zakup szkiełka 50mm/f. 1,8
posiadam 230 i przy takiej matrycy jaką posiadam obiektyw ten bedzie miał ogniskową 75mm.
Można prosić o jakieś wytłumaczenie dlaczego tak?
A czasem można w Photoshopie poprawić gradientem
piotruso napisał(a):